fredag 14 oktober 2011

jasmiiin på skolavslutningen!


Ahapp okej ska jag berätta vad som hänt idag ... det kommer bli låååångt!

Okej ja skulle tävla gottelina i Monté och man måste väga 60 kg ingår ( sadel,allt på sadeln,svanskappa,förbygel,säkerhetsväst,hjälm,och mina kläder och det) ah så när jag hade värmt gottelina så skulle jag väga in mig.... JAG VÄGDE 62 kg med allt :o alltså där kände jag bara för att DÖÖÖ
Det är iaf inte för att jag blivit tjockare utan att jag har fått mer muskler sen jag började zumba och det ;)
Iaf .. så vi provade ta bort vojjlocken och massa men det hjälpte inte mycket, sen så provade vi byta en massa på sadeln så det blev lättare , då vägde jag 61 kg, sen så fick jag springa och leta reda på en annan väst och en annan hjälm, och då vägde jag 59,3! då tänkte jag nu är det fan kööört! så pappa sprang och strök mig, och lämnade tbx västen och hjälmen till dom jag lånat av...
Sen kom tilda och sa att annicka hade en mini sadel som jag kunde låna, så jag fick springa och hämta den ( det var 5 min kvar tills defilering, alltså att man skulle vara på banan ) så sprang som faaan, och hämtade sadeln och sprang efter västen, sen så sprang jag tillbaka och fick typ astma attack så jag hade as svårt att andas och var cp stressad, sen sprang jag och vägde in mig då vägde jag 59,6 så sprang jag till gottelina och där stod annicka,erica och tilda och fixade allt ( bara 2 min kvar till defilering) sen så bara sa dom till mig att hoppa upp och rida iväg fort som sjutton för att hinna, tilda fick springa med mig ner till banan för gotte var så sjuuukt pigg. Iaf så kom jag lite försent men aja, sen så under loppet märker jag att hon inte har bomull i öronen, så det är därför hon är så pigg som satan :o jag låg bra till i loppet och hon sprang as bra fast blev diskad galopp... men annars hade jag nog blivit 4;a... :( Aja jag fick rida tillslut iaf efter både asma damp anfall och as mycket stress!

thank u all som orkat läsa allt, det är lite kuwl haha :)! :** // nicoole

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar